חיזוק שרירי השכמות

"חתירה סטטית" שבו זקוף על כיסא. בשתי הידיים אתה מחזיק מקל בגובה החזה. משוך את המוט לכיוון החזה שלך על ידי ציור השכמות יחד. נסה לגרש את המקל לגוף שלך. החזק את המתח למשך 20 שניות. לאחר הפסקה קצרה, חזור על התרגיל. המשך עם הבא… קרא עוד

חיזוק מדחסי הכתפיים

"רכבת לאט" שב זקוף על כיסא והחזיק מקל בשתי הידיים. משוך את המקל מאחורי ראשך לעבר כתפיך. השכמות יתכווצו. אחר כך אתה מוליך את השרביט מאחורי ראשה חזרה למעלה. חזור בסך הכל 2 פעמים 15 פעמים. המשך בתרגיל הבא

חיזוק שרירי הצוואר הקצרים

"סיבוב צוואר הרחם צוואר הרחם" ניתן לבצע תרגיל זה בעמידה או ישיבה. סובב את הראש כשעמוד השדרה הצווארי שלך נמתח לצד אחד כאילו אתה מסתכל מעבר לכתף ומביט לאחור. במצב זה החזיקו יד אחת על לחיה. הפעל לחץ על היד שלך על ידי ניסיון לסובב את ... קרא עוד

חיזוק שרירי הצוואר לרוחב

"סיבוב צוואר הרחם עם הכדור" שכב על הרצפה במצב שכיבה והניח כדור בד רך מתחת לצווארך. סובב מעל הכדור כמה פעמים ימינה ושמאלה. זה מגייס ומחזק את שרירי הצוואר הקטנים. המשך בתרגיל הבא

חיזוק פלג גופו העליון האחורי

"צב" נשען על כיסא ומשוך את השכמות יחד. כפות הרגליים והברכיים מונחות על הקרקע. כעת האריכו את בית החזה ואת עמוד השדרה הצווארי והחזיקו את המתח למשך 10 שניות. התרגיל יהיה קשה יותר אם רק הרגליים על הרצפה. תרגיל זה מחזק את שרירי הגב העליון. … קרא עוד

היצרות בעמוד השדרה - תרגיל 3

"לחיצה על הרצפה" שים את עצמך במצב שכיבה. כאן ניתן להוריד את משקל הראש, מה שמספק הקלה נוספת. סגור את הפער בין עמוד השדרה הצווארי לרצפה כאשר אתה שוכב על ידי לחיצה על כל עמוד השדרה לתוך התמיכה, ובכך גורם לו להימתח ולארוך. שוב, שמור על המיקום קצר (בערך ... קרא עוד

היצרות תעלת השדרה - תרגיל 4

סובב את כתפיך בכיוונים מנוגדים או מקבילים עם זרועות מושטות מ"מלפנים "ל"אחור למטה". עשו זאת עד 20 פעמים עם 3 מעברים. חזרה למאמר: תרגילי היצרות תעלת השדרה.

היצרות תעלת השדרה - תרגילים לבית

היצרות של תעלת עמוד השדרה של עמוד השדרה הצווארי נגרמת לעיתים קרובות על ידי ניוון (קרי בלאי), אך תקלות ציריות מולדות, עיוותים בחוליות או תקלות נרכשות והעומס יתר יכולות גם לקדם את התרחשות היצרות תעלת השדרה בעמוד השדרה הצווארי. על מנת לנטרל את האחרונים, אך גם כדי לשפר את הסימפטומים הקיימים ולהשיג כאב ... קרא עוד

גורם / תסמינים | היצרות תעלת השדרה - תרגילים לבית

סיבות/תסמינים הגורמים להיצרות בעמוד השדרה של עמוד השדרה הצווארי יכולים להיות שינויים בגוף החוליות. אלה בחלקם מולדים וחלקם נגרמים כתוצאה מתהליך ההזדקנות. בפרט, ספורט הכולל גב חלול קיצוני מוביל לעיוותים של גופי החוליות, כולל ספונדילוליסטזה. יציבה לקויה יכולה לתרום משמעותית לצמצום ... קרא עוד

סיכום | היצרות תעלת השדרה - תרגילים לבית

סיכום הטיפול הפיזיותרפי בהיצרות בעמוד השדרה של עמוד השדרה הצווארי עוסק בעיקר בטיפול סימפטומטי. מצוין הקלה ממבנים דחוסים. לכך מתאימים תרגילים כגון נסיגה, שאפשר לבצע אותם גם טוב מאוד בבית, כמו גם ניוד קל וטכניקות מתיחה. בפיזיותרפיה, תוכנית טיפול היא ... קרא עוד

היצרות בעמוד השדרה - תרגיל 1

נסיגה: הכינו סנטר כפול, אז הביאו את הסנטר לחזה. זה מותח את עמוד השדרה הצווארי ומגדיל את תעלת עמוד השדרה. החזק את המיקום כ -10 שניות וחזור על כך 5-10 פעמים לאחר הפסקה קצרה. המשך בתרגיל הבא.

היצרות בעמוד השדרה - תרגיל 2

כיפוף סטטי: להעצמת התנועה מתרגיל 1 ניתן להפעיל לחץ קל על הסנטר בעזרת הידיים. עדיף לעשות זאת עם הפער בין האצבע המורה לאגודל. הניחו את זה בגומה מתחת לשפה התחתונה והרימו את האמה כך שהיא תהיה מקבילה ל ... קרא עוד