לוטאין: הגנה כפולה לעיניים

כל יום העיניים שלנו מתפקדות במיטבן: המבנה המורכב והרגישות שלהן מאפשרות לנו לראות היטב. אך בסביבות גיל 40 החזון הטבעי של רובנו מתחיל לרדת לאט עקב הגיל. לכן עלינו לנקוט באמצעי מניעה בזמן כדי לסייע בשימור הראייה שלנו. בעשייה … קרא עוד

חומרים מזינים חשובים להיווצרות סחוס ולהקלה על כאבים

Articular cartilage is composed of four basic substances: collagen, cartilage tissue, chondrocytes (cartilage cells) and water. Collagen hydrolysate , glucosamine and chondroitin are counted among the cartilage building substances. All of them are also natural components of cartilage tissue. Collagen provides the structural support framework in articular cartilage. Glucosamine and chondroitin form the cartilage tissue … קרא עוד

מנהרה קרפלית: מבנה, פונקציה ומחלות

מנהרת הקרפלית היא חריץ גרמי בחלק הפנימי של הקרפוס שדרכו עוברים 9 גידים ועצב החציון החציוני. כלפי חוץ החריץ הגרמי מוגן על ידי רצועה הדוקה של רקמת חיבור הנקראת retinaculum flexorum ויוצרת מעבר דמוי מנהרה הנקרא מנהרת הקרפלית. בעיות נפוצות גורמות… קרא עוד

דופק במהלך ספורט

הדופק, המכונה גם דופק, ממלא תפקיד חשוב בספורט. זה מציין כמה פעמים הלב פועם בדקה אחת. במהלך האימון או כאשר אתה עושה ספורט באופן כללי, עליך לדאוג לא להעמיס על גופך וכאן בדיוק הדופק יכול לעזור לך. חוץ משליטה על הלב שלך ... קרא עוד

MHF | דופק במהלך ספורט

MHF הדופק המרבי (MHF) שונה לכל אדם ואין לו קשר לביצועים אישיים. עם זאת, הדופק ממלא תפקיד חשוב בתכנון ובקרה של אימונים. ניתן לקבוע את קצב הלב האופטימלי לאימון על ידי נוסחאות או בדיקת שטח. כדי לקבוע את ה- MHF בעצמך, אתה צריך להיות ... קרא עוד

שיתוף פעולה של דופק ומערכת לב וכלי דם | דופק במהלך ספורט

שיתוף פעולה בין קצב הלב והמערכת הלב וכלי הדם קשורים קשר הדוק. מערכת הלב וכלי הדם מבצעת משימות חיוניות, מעבירה חמצן וחומרים מזינים ומווסתת את אספקת החום. הלב הוא המנוע של גוף האדם ובאמצעות מערכת כלי הדם מבטיח שתאי השריר למשל מקבלים תמיד מספיק ... קרא עוד

קלוריות ואימוני כוח

מבוא אימוני כוח משמשים ליצירת גוף מושלם, לירידה במשקל ולבניית מסת שריר. עבור התנועות המאומצות במהלך אימון משקולות, האורגניזם זקוק לאנרגיה, שהיא מקבלת מהמזון. המזון בתורו מורכב משלוש קבוצות עיקריות של חומרים מזינים: פחמימות, חלבונים ושומנים. הם נקראים גם מקרונוטריאנטים ו… קרא עוד

אפקט לאחר השריפה | קלוריות ואימוני כוח

אפקט לאחר שריפה הדרך הקלה ביותר לשרוף קלוריות היא באמצעות אימון גוף אינטנסיבי הכולל, בו משתמשים בכל קבוצות השרירים הגדולות ומאומנות. אימוני כוח מייצרים גם אפקט שאחרי שריפה. זה גדול יותר באימוני כוח מאשר באימוני סיבולת. לאחר האימון, הגוף נשאר במצב מטבולי מוגבר במשך ... קרא עוד

כיצד אוכל לחשב את צריכת הקלוריות במהלך אימון משקולות? | קלוריות ואימוני כוח

כיצד אוכל לחשב את צריכת הקלוריות במהלך אימון משקולות? אם אתה רוצה לבצע את אימוני הכוח שלך ביעילות רבה יותר, אתה יכול לחשב את הקלוריות הנצרכות והמסופקות. במיוחד כאשר בונים שרירים, חשוב לספק לגוף יותר קלוריות ממה שהוא צורך. אם אתה רוצה לרדת במשקל על הרגליים, ... קרא עוד

צריכת קלוריות | קלוריות ואימוני כוח

צריכת הקלוריות צריכת הקלוריות האידיאלית באימוני כוח תלויה לא רק במספר הקלוריות, אלא גם בחלוקת חומרים מזינים. לכל אחד ממרכיבי התזונה יש תפקיד חשוב משלו בגוף.חלבונים חשובים במיוחד לבניית השרירים, שכן השרירים מורכבים ברובם מחלבונים. פחמימות מספקות אנרגיה מהירה, אשר ... קרא עוד

שיטת לוגי

מהי שיטת Logi? שיטת לוגי מייצגת צורת הזנה דלת פחמימות, המבוססת על המלצות הזנה לילדים ובני נוער כבדי משקל של מרפאת החוץ של השמנת יתר של בית החולים לילדים באוניברסיטת הרווארד. המטרה היא להציע תזונה בריאה המאפשרת גם לרדת במשקל מבלי להרעיב. הגרמני … קרא עוד

איך נראית ארוחת הבוקר בשיטת לוגי? | שיטת לוגי

איך נראית ארוחת הבוקר בשיטת Logi? אם אתה רוצה לרדת במשקל בשיטת Logi, עליך להתחיל בארוחת בוקר. ישנם מתכונים רבים של השיטה, אותם ניתן להכין במהירות ולהכיל מרכיבים פשוטים. ארוחת בוקר אידיאלית יכולה להכיל 25 גרם פתיתי שיבולת שועל, בננה קצוצה דק, ... קרא עוד