מהי הדרך הטובה ביותר למתוח את עמוד השדרה הצווארי?

תרגילי מתיחות במיוחד חיוניים לניידות עמוד השדרה הצווארי. על ידי מתיחת השרירים, זרימת הדם מקודמת והשרירים מתארכים. כך ניתן לשחרר מתחים ולשפר את הניידות והגמישות של עמוד השדרה הצווארי. ניתן לבצע תרגילי מתיחות רבים בבית, במשרד או אפילו ... קרא עוד

מתיחה במכשיר אחד | מהי הדרך הטובה ביותר למתוח את עמוד השדרה הצווארי?

מתיחות במכשיר אחד מי שיש לו את הציוד הדרוש בבית או שהתרגול הפיזיותרפי מצויד בהתאם, יכול גם למתוח את עמוד השדרה הצווארי בעזרת מכשירים. אחד מהמכשירים הללו הוא מכשיר ההרחבה שנקרא, המסייע למתוח ולהקל על עמוד השדרה הצווארי. עזר נוסף הוא מכשירי TENS (TENS = ... קרא עוד

נמנעה חתירה

"חתירה כפופה" עמדו עם הברכיים כפופות מעט, ברוחב הירך. התכופף קדימה עם פלג הגוף העליון הישר ותן לזרועותיך לתלות מושטות. כעת משוך את המרפקים בחוזקה לאחור כך שידיך יגיעו אל חזהך. אתה יכול גם לעשות את התרגיל הזה עם משקולות בידיים. חשוב שהגב יישאר ישר… קרא עוד

תרגיל מתיחת יתר למחלות עמוד השדרה החזי

שקר יתר לחץ: היכנס למצב הנוטה. מבטך מופנה כל הזמן כלפי מטה והבהונות שלך שומרות על קשר עם הרצפה. שמור את שתי הזרועות באוויר כשהמרפקים הכפופים במקביל לרצפה. עכשיו משוך את המרפקים לכיוון פלג הגוף העליון שלך ויישר את פלג הגוף העליון. הרגליים נשארות על הרצפה ו… קרא עוד

תרגילים נגד כאבי שאיפה

לכאבים בשאיפה יכולות להיות מספר סיבות שונות, לא תמיד יש לחבר אליו מחלה של צינורות הסימפונות או הריאות. כחלק מהטיפול, תרגילי מתיחה וחיזוק ספציפיים כמו גם תרגילי נשימה מסוימים יכולים להביא לשיפור משמעותי בסימפטומים עבור הנגועים. בשל… קרא עוד

כמה זה מסוכן? | תרגילים נגד כאבי שאיפה

עד כמה זה מסוכן? אם כאב בעת שאיפה מסוכן או לא תלוי גם בסיבת הסימפטומים. באופן כללי, אם מופיעים כאבים בעת שאיפה, המטופלים צריכים קודם כל להישאר רגועים, לעתים קרובות יש הסבר פשוט לבעיות. עם זאת, אם הבעיות נמשכות או מתרחשות ללא סיבה נראית לעין, רופא צריך… קרא עוד

כאב בעת נשימה לאחר ספורט | תרגילים נגד כאבי שאיפה

כאבים בעת נשימה לאחר ספורט כאבים בעת נשימה יכולים להיות גורמים שונים: אם אתה ספורטאי תחביב או אדם שחוזר לספורט לאחר פרק זמן ארוך יותר, ייתכן כי הריאות שלך עדיין אינן מסוגלות להתמודד עם זן חדש ולכן הוא יכול להוביל… קרא עוד

COPD | תרגילים נגד כאבי שאיפה

COPD COPD הוא הקיצור האנגלי של מחלת ריאות חסימתית כרונית, מחלת ריאות פרוגרסיבית חמורה המובילה יותר ויותר לקוצר נשימה ולהפחתת ביצועים גופניים. הסיבה העיקרית ל- COPD היא עישון. תסמינים נוספים מלבד קוצר נשימה עשויים לכלול ירידה במשקל, בזבוז שרירים ובעיות פסיכולוגיות. במהלך המחלה,… קרא עוד

3 תרגיל

"מתיחת ארבע ראשי" לעמוד על רגל אחת. אחז את הקרסול השני ומשך את העקב לכיוון הישבן. פלג הגוף העליון זקוף והירך דוחפת קדימה. לאיזון טוב יותר יש לתקן נקודה על הרצפה. החזק את המתיחה למשך כ -10 שניות ולאחר מכן שנה את הרגל. אחרי זה מעבר נוסף לכל רגל… קרא עוד

תרגיל 4

"מכה החוצה" בתרגיל זה, הדבקים "מתגלגלים". כדי לטפל בברך שמאל, שכב על צד שמאל במצב רוחבי. רגל ימין מונחת על הרצפה מאחורי רגל שמאל לייצוב. כעת החלק החיצוני של הברך מונח על הגליל ו"מתגלגל ". זה יכול להיות קצת… קרא עוד

1 תרגיל

"ניוד ברכיים" כיפוף מפרק הברך מאומן בישיבה. הברך מורמת בזמן שהעקב מושך לכיוון הירך. על ידי הרמת הברך נמנעות תנועות התחמקות. שני השותפים המפרקים (ירך ורגל תחתונה) מועברים למלוא התנועה שלהם. חשוב לוודא כי… קרא עוד

2 תרגיל

"פטיש" מהמושב הארוך, לחץ על גב הברך לתוך הכרית כך שהעקב (בהונות קפוצות) ירים מעט מהרצפה. הירך נשארת על הרצפה. התנועה מגיעה רק ממפרק הברך לא מהירך! אם מפרק הברך אינו מספק הרחבה מספקת, התרגיל יכול ... קרא עוד