דרך חזותית

מבוא

המסלול הוויזואלי הוא חלק מה- מוֹחַ, מכיוון שמקור כל מרכיביו שם, כולל ה- עצב אופטי. המסלול החזותי מתחיל ברשתית העין גנגליון תאים הם נקודת המוצא, ומסתיימים בקליפת המוח החזותית ב מוח מוח. המבנה המורכב שלו מאפשר לנו לראות.

אנטומיה של הדרך החזותית

מבנה הדרך החזותית האנושית מורכב מאוד. זה מתחיל בקוטב האחורי של כל עין ומסתיים בקליפת המוח של מוח מוח. תאי העצב הראשונים השייכים לנתיב הראייה כבר נמצאים ברשתית העין.

אל האני גנגליון תאי הרשתית מתאחדים ויוצרים את עצב אופטי ולצאת מהמסלול. ה עצב אופטי מורכב משני חלקים שונים של חבילות סיבים. כאשר אנו מסתכלים על הרשתית, ניתן לחלק אותה לרוחב (חיצוני) ולמדיאלי או לאף (פנימי, לכיוון אףחלק).

בהתאם לכך, התוצאות הבאות כאשר ראשית הנתיב הוויזואלי נראית באופן סכמטי מלמעלה: בעין ימין, החלק הרוחבי של הרשתית ממוקם בצד ימין וחלק האף משמאל, ואילו בעין שמאל זה בדיוק ההפך. הבנת עובדה זו חיונית להבנת המשך הדרך החזותית. בהתחלה, חבילות הסיבים של תאי העצב של הרשתית של העין בהתאמה מתחברים זה לזה, חלקם חוצים זה את זה, רק כדי להתאחד קצת מאוחר יותר בצירוף אחר.

נקודת הסתעפות נקראת כיאסמה אופטית. כאן, רק הסיבים המייצגים את מקטעי הרשתית בהתאמה חוצים. לאחר המעבר, סיבי הצדדים המתאימים של הרשתית עוברים לאורך כל צד של מערכת הראייה.

טרקטוס האופטי הימני נושא כעת את הסיבים של המחצית הימנית של הרשתית, הטרקטוס השמאלי נושא את אלה של המחצית השמאלית. במילים אחרות: הסיבים הלא חצויים של העין הימנית והסיבים המצטלבים של העין השמאלית מאוחדים כעת בטרקטוס הימני. קטעי רשתית אלה תואמים את החצאים השמאלים של שדה הראייה. הסיבים הלא חוצים של העין השמאלית והסיבים המצטלבים של העין הימנית מתאחדים בטרקטוס השמאלי השמאלי, התואם את החצאים הימניים של שדה הראייה.